Klachtenregeling

Het is belangrijk dat je je goed voelt bij je verloskundige, want zwanger zijn is al spannend genoeg. We hopen natuurlijk dat je ten alle tijden tevreden bent over onze zorg! We doen er dan ook alles aan om jou en je kindje goed te begeleiden. Helaas kan het voorkomen dat je een klacht hebt.

Heb je een klacht?

Als dat zo is, bespreek dit dan met ons. Zit je met vragen of twijfels? Ben je ergens ontevreden over? We staan altijd open voor feedback en proberen er samen met je uit te komen.

Als het niet lukt om er samen uit te komen, of als je hulp wil bij het indienen van een klacht dan kan je terecht bij de klachtenfunctionaris van het CBKZ (Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg). Zij of hij is onpartijdig, werkt onafhankelijk en helpt je graag verder met ondersteuning en advies. Ook bemiddelt de klachtenfunctionaris bij het vinden van een oplossing. Alles wat je de klachtenfunctionaris vertelt is vertrouwelijk.

De externe klachtenfunctionaris van het CBKZ is telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag (van 09.00 tot 12 uur en van 13.00 tot 16.30 uur) via 088 – 0245123. Je kunt ook een mail sturen naar klachtverloskunde@cbkz.nl. Kijk voor meer informatie op www.klachtverloskunde.nl.